slovensko| english| deutsch

 
 

LIKOVNA KRITIKA

  1. Anamarija Stibilj Šajn - JAŠKI in RazGLEDNICE - Galerija knjižnice Tolmin (feb.2016)
  2. Matija Plevnik - Recenzija ob razstavi Snovalci podob (2015)
  3. Milena Zlatar - Slike Raz-glednice Stojana Špegla (2014)
  4. Tatjana Pregl Kobe - Nepredvidljive višave sanjskih vizij (2013)
  5. Anamarija Stibilj Šajn, ob razstavi v Galeriji MIK v Ljubljani (2013)
  6. Bojan Čokl - iz kataloga slikarske kolonije Izlake - Zagorje 2012
  7. Goran Milovanoviæ - ob slikarski koloniji Zibika - Tinsko 2012
  8. Tatjana Pregl Kobe, Ob razstavi v Galeriji Jožef Štefan - LJ (oktober 2009)
  9. Boris Gorupič - Savinov likovni salon Žalec (januar 2009)
  10. Tatjana Pregl Kobe - Iz kataloga ob razstavi POETIKA (maj 2008)
  11. prof. Darko SLAVEC, november 2007
  12. Ivan DOBNIK - Sanjsko - magične pokrajine (2007)
  13. Mare Cestnik - Recenzija v reviji "AMPAK" (2007)
  14. mag. Milena Koren Božiček - iz knjige Notranje pokrajine - slike (2007)
  15. Lojze Zavolovšek, akad. slikar (2006)
  16. Benyi Arpad, likovni kritik in akad.slik.
  17. Vlado Sagadin, umetnostni zgodovinar
  18. dr. Cene Avguštin, iz otvoritve razstave v galeriji Pungert v Kranju
  19. Milan Todič, akad.slik.
  20. dr. Mirko Juteršek, iz kataloga Špegel 1998
  21. dr. Mirko Juteršek, iz zloženke ob razstavi v razstavišču Barbara
  22. prof. Darko Slavec, akad.slikar - z razstave v Galeriji Idrija
  23. prof. Darko Slavec, iz kataloga Na prelomu tisočletja

Stojan Špegel nas od začetnega iskanja v različnih tehnikah, materialih in motivih, vedno bolj preseneča z selektivnostjo in discipliniranostjo v izbiri motivov kot tudi z načinom, kako rešuje likovne probleme. Z vztrajnim raziskovanjem barve kot materije, osvobojene medija svetlobe, se prebližuje tako imenovanemu terminološko opredeljenemu kolorizmu. Trenutno je njegovo delo uglaševanje komplementarnih barv in odtenkov, umirjanje ekspresionističnih kompozicij ter prečiščevanje narativnih in manirskih elementov. Še vedno opažamo dva pristopa. Barvno močan in ploskovno intenzivno ter fauvistično zasnovan in drugi bolj ekspresionističen pristop, v katerem močna risba, črta, še vedno drži barvo, kot da bi bila ujeta v mrežo. Pri takšnih slikah prevladuje občutek, da se bodo barve razlile čez rob formata.
Čista risba je zanj še vedno način razmišljanja in raziskovanja. Pogled v njegove skicirke je vedno presenetljiv in impresiven. V njih živi še eden od slikanja neodvisen likovni svet, verjetno zanj neposredno povezan z ostalim likovnim delom. Ravno tu pa so iz ljubezni do umetnosti spočete že nastale in še nerojene slike.

Milan Todič, akad.slik.

© 2007 Stojan Špegel. Vse pravice pridržane. Izvedba