|
LIKOVNA KRITIKA
- Mario Berdič - Industrijski motiv - Maribor 2018
- Rudarska industrija - Trbovlje nov. 2017
- Poetika pokrajinskih in industrijskih motivov / Velenje 2017
- Industrijski motiv / Sežana 2017
- Anamarija Stibilj Šajn - JAŠKI in RazGLEDNICE - Galerija knjižnice Tolmin (feb.2016)
- Matija Plevnik - Recenzija ob razstavi Snovalci podob (2015)
- Milena Zlatar - Slike Raz-glednice Stojana Špegla (2014)
- Tatjana Pregl Kobe - Nepredvidljive višave sanjskih vizij (2013)
- Anamarija Stibilj Šajn, ob razstavi v Galeriji MIK v Ljubljani (2013)
- Bojan Čokl - iz kataloga slikarske kolonije Izlake - Zagorje 2012
- Goran Milovanoviæ - ob slikarski koloniji Zibika - Tinsko 2012
- Tatjana Pregl Kobe, Ob razstavi v Galeriji Jožef Štefan - LJ (oktober 2009)
- Boris Gorupič - Savinov likovni salon Žalec (januar 2009)
- Tatjana Pregl Kobe - Iz kataloga ob razstavi POETIKA (maj 2008)
- prof. Darko SLAVEC, november 2007
- Ivan DOBNIK - Sanjsko - magične pokrajine (2007)
- Mare Cestnik - Recenzija v reviji "AMPAK" (2007)
- mag. Milena Koren Božiček - iz knjige Notranje pokrajine - slike (2007)
- Lojze Zavolovšek, akad. slikar (2006)
- Benyi Arpad, likovni kritik in akad.slik.
- Vlado Sagadin, umetnostni zgodovinar
- dr. Cene Avguštin, iz otvoritve razstave v galeriji Pungert v Kranju
- Milan Todič, akad.slik.
- dr. Mirko Juteršek, iz kataloga Špegel 1998
- dr. Mirko Juteršek, iz zloženke ob razstavi v razstavišču Barbara
- prof. Darko Slavec, akad.slikar - z razstave v Galeriji Idrija
- prof. Darko Slavec, iz kataloga Na prelomu tisočletja
Njegova razstavljena dela zaznamujeta centralna kompozicija in izrazita simetričnost, ki pa jo z geometrijskimi liki, linijami in manjšimi organskimi formami zabriše, predira. Kolorit umirjenih zemeljskih barv ustvarja občutenje nepredmetnih liričnih krajin, prežetih z arhetipskimi simboli. Kljub monolitnosti osnovnih likovnih gradnikov pa so, ob podrobnem pogledu, nekateri od njih mestoma nasičeni z grafizmi, ki ustvarjajo drobno dinamiko. Izrazita, načrtna uporaba ploskovitosti ustvarja kontemplacijo o simbolih in se tako po formalni plati približuje suprematizmu.
September 2015
galerija Muzeja premogovništva Slovenije
Matija Plevnik |